Akcie, ako marketingový nástroj, nie sú asi pre blogy

V minulom mesiaci depi na svojom blogu poriadal akciu 30C, ktorej cieľom bol aj:

  • pokus o zdvojnásobenie počtu RSS odberateľov
  • pokus o zdvojnásobenie súčasnej návštevnosti

Zámerne som citoval len body, ktorých výsledok by z obecného hľadiska mohol byť zaujímavý pre mňa i bloggerskú obec. Po ukončení akcie som teda očakával nejaké zhodnotenie cieľov, čo depi aj sľuboval... Dnes už ale ubehli takmer 2 týždne a zhodnotenie stále nikde (to nie je kritika, len konštatovanie :-)).

Prinášam teda svojpomocne výsledok prvého citovaného cieľa s vývojom v čase, v podobe nižšie uvedeného grafu. Všimnite si pokles odberateľov RSS po ukončení akcie, domnievam sa teda, že podobné akcie nemajú dlhodobý vplyv na nárast pravidelných čitateľov (podobne ani umiestnenie na titulke vo vybrali.sme.sk). Posíliť komunitu okolo blogu, v podobe pravidelných čitateľov, sa teda v merateľnej podobe príliš nepodarilo...
Ovšem pozor, na počet odberateľov má vplyv aj aktuálne počasie, deň v týždni, obdobie roka, čas dovoleniek, atď.
Záverom by mohlo byť, že ak už niečo podobné, tak nie na počiatku letného obdobia, ale v čase dlhých zimných večerov :-) Počas tohoto nešťastne zvoleného obdobia i tak dochádza k obecnej stagnácii prirodzeného nárastu odberateľov RSS, do výsledkov akcie to teda zanáša deformáciu.

Dúfam, že depi sa nenahnevá (data nie sú získané prienikom do jeho konta vo FeedBurner, ale len legitímnym a voľne dostupným využitím jeho API) a vezme tento článok ako nakopnutie do jeho vyhodnocovacieho článku, ešte nás zaujímajú výsledky návštevnosti :-)

vývoj počtu odberateľov RSS
Vývoj počtu odberateľov RSS depiho blogu pred akciou, počas nej a po nej.

 

Autor:

Kategórie:

Komentáre

alian's picture

Cakal som, ze depi to "spacha" skorej ako niekto iny, stale dufam ze aj on priniesie nejake statistiky a informacie co mu tato jeho akcia dala. Myslim ze samotne ceny ho zamestnali viac nez by cakal...Zaroven je to prva takato akcia nezavisleho blogera na slovenskom nete, tak mysim ze je tazko aplikovatelne nasadit tvoje tvrdenie na kazdeho. Ale tak isto to moze byt aj pravda ;)Uspech sa neda mert len navstevnostou, ale aj pisanim do povedomia, nakzdy kto pride s niecom podobim moze cakat hlasku typu "aaa to je nieco podobne co uz spravil depi" aj ked samozrejme nevlastni patent na blogerske akcie ;)

Šlosar's picture

[1] Fero, ved aj preto, ze moj zaver nemusi byt spravny, som do titulku uviedol "asi" ;-)Pouzil si vyraz "nezavisly" - ak uz blog poriada jasne viditelne akcie pre zvysenie popularity, navstevnosti, povedal by som, ze by sa uz i chcel profesionalizovat, pripadne poloprofesionalizovat, minimalne aspon komercne vytazit a to uz nezavislostou v pravom slova zmysle nezavana, totiz akakolvek snaha o vyssie spomenute, sa podla mna odklana od naozaj nezavisleho geekovskeho alebo len osobneho blogu. Uz i umiestnenie reklamy na blogu narusa nezavislost, blogger tak moze ziskavat nutkanie prisposobovat obsah blogu vytazku z reklamy.(tento odstavec ale nebol mysleny voci depiho blogu, je len obecnou uvahou)

alian's picture

Tusim som ze to "asi" tam zohra rolu ale nechytal som sa toho radsej v prvom komente ;) klasicke diplomaticke riesenie...Ad nezavislost - ano ma tam reklamu, ma blizsko k INET-u atd. ale aj tak ho viacmenej povazujem za nezavisleho. Na tuto temu sa da velmi polemizovat, ale myslim ze sa chapeme ;)

Šlosar's picture

[3] tak, tak, temy su to dobre diskutovatelne, bez jasneho vysledku :-)

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Komentáre sú moderované, čiže zverejnené budú až po schválení. Komentáre s invektívami voči autorovi, mimo tému, vulgárne, spamujúce, budú zmazané.