Pán premiér, kašlite na populizmus a zachraňujte radšej životy

...nie, nemusíte ísť odpratávať trosky, celkom by stačilo, keby ste sa ako premiér štátu, ktorý vlastní Železnice Slovenskej republiky zasadil o prebudovanie všetkých nechránených železničných priecestí na chránené. Som laik, možno sa vyjadrujem nepresne, ale mám na mysli také so závorami. Aby boli všade, také so závorami, funkčnými. Aj v hornej-dolnej, kde priecestie zarastá burinou a prejde tadiaľ jeden vlak za deň.

My, ktorí vám prostredníctvom daní odovzdávame svoje zarobené peniaze, aby ste mohol riešiť aj populistické kroky na zachraňovanie hazardérov, by sme ocenili, keby ste sa miesto toho choval ako premiér všetkých (viem, utopistická predstava, ale čo už).

Takže, pán premiér, dohodneme sa na závorách na úplne všetkých priecestiach, alebo radšej poriešite hazardérov?

P.S. Viem, že existujú dopravné predpisy a vodič je povinný na priecestí to a to, ale takisto aj väzni v base vedia, že utekať nemajú a napriek tomu sú tam mreže. Asi chránia nás pred nimi. Závory na všetkých železničných priecestiach by teda chránili nás všetkých pred niektorými nezodpovednými vodičmi.

 

Autor:

Kategórie:

 

Komentáre

Ruziklan's picture

Mohol by si uviest priklad krajiny s nezanedbatelnou dlzkou zeleznicnej siete a tisickami zeleznicnych priecesti, ktore su vsetky vybavene zavorami? Smerujem k tomu, ze takto dany problem riesi maloktora (teda podla mna ziadna) relevantna krajina. (Ale mozem sa mylit.)

Šlosar's picture

[1] To dokedy budeme staviat prachy nad ludske zivoty?!?!?Ja niekde uvadzam, ze inde sa to tak robi? Moj clanok len vyslovuje prianie - vid. prva veta mojho komentara.S rastom civilizacie je mozne pozorovat aj zvysovanie hodnoty ludskeho zivota. Za kolko desiatok, stoviek, tisicok rokov bude mat ludsky zivot taku hodnotu, aby jeho ochrana uz konecne stala za vybudovanie zavor vsade?

Ruziklan's picture

Nie, nikde uvadzas, ze inde sa to tak robi. Len som chcel poukazat, ze v tejto oblasti by sme urcite boli pionieri.A pionieri v nie prave najlepsom smere.Pretoze minut strasne mnozstvo penazi za relativne maly efekt - to by som radsej vrazil tie iste peniaze do boja s rakovinou, ci uz do prevencie alebo do liecby. Podla mna by sa zachranilo zivotov ovela viac.

Šlosar's picture

Ja myslim, ze by sme boli pionermi v spravnom smere. Ochrana zivota a predchadzanie riziku moznych havarii sa dostali na vyssiu uroven (urcite aj otazka plynulosti), kedze na tahu BA-Zilina sa specialne kvoli zvysovaniu rychlosti vlakov budovali mimourovnove krizovania ciest so zeleznicou, tam, kde boli priecestia. To muselo stat hodne penazi. A zainvestovalo sa.Ak na hlavnych tahoch je vyssou urovnou uz budovanie mimourovnovych krizovani, na lokalkach by mohlo byt vyssou urovnouz uz budovanie zavor.

Komentáre sú moderované, čiže zverejnené budú až po schválení. Komentáre s invektívami voči autorovi, mimo tému, vulgárne, spamujúce, budú zmazané.