A som bez platobnej karty

Tak mi treba, mám byť všímavejší... Nie, prosím, nesúďte ma, vôbec to nesúvisí s nejakým finančným prehreškom, to len bankomat si včera zmyslel zastrečkovať, zrovna keď ho chcem použiť. Vlastne za všetko môže antireflexná (asi i opticko-bezpečnostná) vrstva na displeji, ktorá obmedzuje smer pohľadu naň - prídem k bankomatu, strkám kartu, na displeji síce nič nevidím, ale u toho konkrétneho bankomatu je to normálny stav pri mierne bočnom pohľade (veď zelené svetielko nad šachtou karty svieti, tak stopro ok, nie?), staviam sa do uhla pohľadu presne dovoľujúceho čítať displej... A sakra - on je fakt mŕtvy :-(
Ponaučenie znie:
 

Keď nič nevidím, tak tam nič nie je.

Po okamžitom telefonáte do banky (počas ktorého som "odohnal" pár potencionálnych vyberačov s vysvetlovaním, že "pokazený" - to aby si nemysleli, že som odroň, čo nemá peniaze na účte) som bol múdrejší o informáciu, že za zablokovanie karty by som zaplatil 250,- Sk, čo je ale zbytočné, nakoľko bankomat už moju kartu zhltol a že určite nehrozí zneužitie (veď i tak si na kartu nezapisujem PIN) a že bankomat pôjdu opraviť v pondelok (až) a hneď nato si môžem prísť po svoju pôvodnú kartu.

Tak ma napadá - prečo nie je k dispozícii v rámci internetbankingu aj funkcia "pozastavenia" karty? Prečo existuje len telefonické (alebo osobné v banke) zablokovanie za 250,- Sk? Je zablokovanie úkonom technicky náročnejším ako bezhotovostný platobný styk, za ktorý ja pár korunový poplatok? Naozaj by nemohla pribudnúť funkcia "pozastavenia" platnosti karty, napr. v rámci internetbankingu, za nejaký normálny poplatok? Veď z pohľadu programu ide len o vetvenie

if pozastavenie=true then
...
else
...

 

Fakt si myslím, že "pozastavenie" by mohlo byť bežným interaktívnym úkonom fungujúcim ako podmnožina administratívneho úkonu "zablokovanie". Ale asi som náročný :-)

Autor:

Kategórie: