Kvalitný web nie je len o webdizajne & spol.

Pokiaľ sa ktokoľvek rozhodne zapátrať, čo všetko obnáša kvalitný web (forma i obsah), bez problémov nájde znalostné i diskusné zdroje na tému grafického dizajnu, kódovania, optimalizácie pre vyhľadávače, copywritingu...

Ale na jednu a to dosť podstatnú časť obsahu webu sa zabúda - na fotografie. Fotografie produktové alebo len ilustračné.

Dnes som sa na jednom redizajnovanom webe, z hľadiska webdizajnu inak kvalitnom, pozastavil nad úrovňou ilustračných a produktových fotografií. Bol som upozornený na časť nových, nafotených údajne profesionálnym fotografom... Ale chyba lávky - tie mali od úrovne profesionálnej fotografie asi tak ďaleko, ako ja k dirigentovi.

Ak ste majiteľ budúceho webu, nového alebo redizajnovaného, investujte i do kvalitného profesionálneho fotografa. Necvakajte si fotky svojpomocne vašim dovolenkovým kompaktom. Vo výsledku sú na webe také fotky len na smiech. Ak ste malá firma a rozpočet to nedovolí, kľudne sa obráťte i na fotoamatéra, ovšem skúseného, vyspelého z hľadiska zvládania správnej kompozície i technickej kvality a dobre vybaveného.

Ak ste webdizajnér majúci za úlohu web pripraviť, skúste si postrážiť i kvalitu fotiek dodaných majiteľom webu. Viem, nie je to vaša úloha, ale špatné fotky v celkovom výsledku budú špatiť i vašu prácu. Skúste do svojich služieb doplniť i sprostredkovanie kvalitného fotografa, takého, ktorý skutočne o fotografovaní niečo vie. Výsledok? Vaše webové diela budú mať stále vysokú kvalitu i z hľadiska vnorených fotografií. Návštevník vníma web ako jedno dielo, nerozlišuje, že toto robil ten a hento tamten. Šmejdácke fotografie možno ovplyvnia jeho úsudok i na vašu prácu. Nehovoriac už o zlom dojme z prezentovaného produktu alebo firmy aj napriek vysokej kvalite vašej časti práce.

Vídavam mnoho kvalitných webov a v nich mnoho mizerných fotografií... A je to na śkodu autora i majiteľa webu.

 

Autor:

Kategórie: