Free e-mail je pre biznis neseriózny
Nie je nič ľahšie, ako si vytvoriť vlastnú e-mailovú schránku na niektorom z free webmailov (gmail, yahoo, zoznam, pobox...). Ako vás ale vníma adresát? U svojich priateľov, rodiny alebo pri objednávke CD z e-shopu je to v pohode. Čo ale v prípade biznisu?
Na môj vkus až docela často vidím, že adresa vytvorená pod free webmailom sa vyníma i v kontaktných informáciach rozličných živnostníkov a firmičiek. Je to v poriadku? Rozhodne nie. U mňa už niekoľkokrát letáková ponuka s kontaktom podobným ako (a dosaďte si aj akýkoľvek iný free e-mail) išla rovno do koša, v prípade navštíveného webu nasledoval okamžitý odchod.
Poukážem na jeden prípad, ktorý sa nestal mne, ale vhodne ilustruje neserióznosť adresy z free webmailu - ktosi sa pokúša získať info o produkte, kde už nejde o CD z e-shopu, ale skôr o biznis. Odpoveď nedostane. Nato podáva sťažnosť a dostáva odpoveď:
Poziadavku o obchodnu spolupracu si predstavujem torsku inak. Hlavne co sa tyka Vasich kontaktnych informacii. Na email z gmail.com, kde je podpisany niekto kto ani nemusi existovat nemam najmensi dovod reagovat. ...Vas email beriem ako anonymny a preto som na neho nereagoval.
Bingo! To je ono, výstižnejšia odpoveď by už ani byť nemohla. Nemám chuť robiť arbitra medzi dotazovateľom a predmetnou firmou, tento článok a uvedený príklad nie je o kritike niektorého z nich, len má poukázať na zásadný problém free e-mailov a citovanú reakciu úplne chápem.
Nikdy by som pre svoje aktivity, ktoré majú pôsobiť seriózne, nepoužil free adresu. Používam schránku z free webmailu (čiže zadarmo) i schránku s doménovou adresou (čiže platenú), ale rozlišujem, ktorú kde a ako použijem. A to som súkromná osoba.
V prípade biznisu už nie je miesto pre špekulácie, či môžem alebo nemôžem použiť takú alebo onakú adresu, tam je voľba len jediná - doménová adresa, v horšom prípade aspoň adresa od ISP. Či už ide o stranu ponúkajúcu alebo kupujúcu.
Máte na svojich tlačených reklamách (letákoch) s ponukou svojich služieb a tovaru free e-mail? Idete rovno do koša. Máte na svojom webe s ponukou služieb a tovaru free e-mail? Okamžite odchádzam. Zaujímate sa o nejaký produkt ako potenciálny biznis zákazník a píšete z free e-mailu? Nemusíte dostať odpoveď... A oprávnene.
Doplnené 14. 1. 2007 - Tento článok nie je o spore dvoch subjektov v uvádzanom odkaze. Tento článok je o tom, že free e-mail predstavuje majiteľa, ktorého identita nie je dohľadateľná, čo má negatívny vplyv na serióznosť takejto adresy.
Autor: Peter Šlosar
Ano, ved to v clanku pisem. Ale v case vzniku c...
Ale veď blogger umožňuje publikovať na vlastnej...
Pod "fyzickou postou" myslite papierovu postu?...
Dobry den, da sa opakovany spam nejako legalne...
Zhruba taky postup aplikujem dlhe roky, spisane...