Free e-mail je pre biznis neseriózny

Nie je nič ľahšie, ako si vytvoriť vlastnú e-mailovú schránku na niektorom z free webmailov (gmail, yahoo, zoznam, pobox...). Ako vás ale vníma adresát? U svojich priateľov, rodiny alebo pri objednávke CD z e-shopu je to v pohode. Čo ale v prípade biznisu?

Na môj vkus až docela často vidím, že adresa vytvorená pod free webmailom sa vyníma i v kontaktných informáciach rozličných živnostníkov a firmičiek. Je to v poriadku? Rozhodne nie. U mňa už niekoľkokrát letáková ponuka s kontaktom podobným ako (a dosaďte si aj akýkoľvek iný free e-mail) išla rovno do koša, v prípade navštíveného webu nasledoval okamžitý odchod.

Poukážem na jeden prípad, ktorý sa nestal mne, ale vhodne ilustruje neserióznosť adresy z free webmailu - ktosi sa pokúša získať info o produkte, kde už nejde o CD z e-shopu, ale skôr o biznis. Odpoveď nedostane. Nato podáva sťažnosť a dostáva odpoveď:
 

Poziadavku o obchodnu spolupracu si predstavujem torsku inak. Hlavne co sa tyka Vasich kontaktnych informacii. Na email z gmail.com, kde je podpisany niekto kto ani nemusi existovat nemam najmensi dovod reagovat. ...Vas email beriem ako anonymny a preto som na neho nereagoval.

Bingo! To je ono, výstižnejšia odpoveď by už ani byť nemohla. Nemám chuť robiť arbitra medzi dotazovateľom a predmetnou firmou, tento článok a uvedený príklad nie je o kritike niektorého z nich, len má poukázať na zásadný problém free e-mailov a citovanú reakciu úplne chápem.

Nikdy by som pre svoje aktivity, ktoré majú pôsobiť seriózne, nepoužil free adresu. Používam schránku z free webmailu (čiže zadarmo) i schránku s doménovou adresou (čiže platenú), ale rozlišujem, ktorú kde a ako použijem. A to som súkromná osoba.

V prípade biznisu už nie je miesto pre špekulácie, či môžem alebo nemôžem použiť takú alebo onakú adresu, tam je voľba len jediná - doménová adresa, v horšom prípade aspoň adresa od ISP. Či už ide o stranu ponúkajúcu alebo kupujúcu.

Máte na svojich tlačených reklamách (letákoch) s ponukou svojich služieb a tovaru free e-mail? Idete rovno do koša. Máte na svojom webe s ponukou služieb a tovaru free e-mail? Okamžite odchádzam. Zaujímate sa o nejaký produkt ako potenciálny biznis zákazník a píšete z free e-mailu? Nemusíte dostať odpoveď... A oprávnene.

Doplnené 14. 1. 2007 - Tento článok nie je o spore dvoch subjektov v uvádzanom odkaze. Tento článok je o tom, že free e-mail predstavuje majiteľa, ktorého identita nie je dohľadateľná, čo má negatívny vplyv na serióznosť takejto adresy.

 

Autor:

Kategórie: