Konflikt záujmov pri tvorbe webu a SEO
Napadlo vás niekedy, aký je vhodný postup v prípade, ak získate zákazku na tvorbu webu (a priľahlé disciplíny) z oboru, kde ste sa už realizovali? Čiže, vytvorili ste zákazníkovi web z oboru predaja snežienok (:-)), prispeli k jeho skvelému umiestneniu vo vyhľadávačoch a oslovila vás ďalšia babička s požiadavkou na vlastný web s rovnako dobrým umiestnením.
Možno problém by nebol vypuklý u neprekrývajúcich sa cestoviek, ale čo v prípade snežienok? To je jasný konflikt záujmov, vo vašom prípade.
Nie že by som bol postavený pred takýto problém, téma ma napadla len hypoteticky, ale trochu som popátral a skončil pri diskusii, ktorá by mohla byť vodítkom na riešenie.
Zdá sa, že problém nemusí byť len etický, pri jednoznačnom prekrývaní zákazníkov by, podľa môjho skromného názoru, mohlo ísť v prípade SEO aj o malý podvodík voči zákazníkom, pokiaľ "to" webdizajnér nijako voči nim nerieši.
Napadajú vás aj nejaké iné etické a čisté riešenia, popri informovaní oboch a vzdania sa jednoho z nich?
Aktualizované 16. 5. 2007 - doporučujem prečítať si etický pohľad na vec u H1.cz.
Autor: Peter Šlosar
Ano, ved to v clanku pisem. Ale v case vzniku c...
Ale veď blogger umožňuje publikovať na vlastnej...
Pod "fyzickou postou" myslite papierovu postu?...
Dobry den, da sa opakovany spam nejako legalne...
Zhruba taky postup aplikujem dlhe roky, spisane...