Konflikt záujmov pri tvorbe webu a SEO

Napadlo vás niekedy, aký je vhodný postup v prípade, ak získate zákazku na tvorbu webu (a priľahlé disciplíny) z oboru, kde ste sa už realizovali? Čiže, vytvorili ste zákazníkovi web z oboru predaja snežienok (:-)), prispeli k jeho skvelému umiestneniu vo vyhľadávačoch a oslovila vás ďalšia babička s požiadavkou na vlastný web s rovnako dobrým umiestnením.

Možno problém by nebol vypuklý u neprekrývajúcich sa cestoviek, ale čo v prípade snežienok? To je jasný konflikt záujmov, vo vašom prípade.

Nie že by som bol postavený pred takýto problém, téma ma napadla len hypoteticky, ale trochu som popátral a skončil pri diskusii, ktorá by mohla byť vodítkom na riešenie.

Zdá sa, že problém nemusí byť len etický, pri jednoznačnom prekrývaní zákazníkov by, podľa môjho skromného názoru, mohlo ísť v prípade SEO aj o malý podvodík voči zákazníkom, pokiaľ "to" webdizajnér nijako voči nim nerieši.

Napadajú vás aj nejaké iné etické a čisté riešenia, popri informovaní oboch a vzdania sa jednoho z nich?

Aktualizované 16. 5. 2007 - doporučujem prečítať si etický pohľad na vec u H1.cz.

 

Autor:

Kategórie: