Kde máme duchov v návštevnosti webu?

Predstavte si, že ste majiteľom/prevádzkovateľom/správcom webu. Ako správny majiteľ/prevádzkovateľ/správca webu chcete mať prehľad o návštevnosti webu alebo inak povedané o čitateľoch obsahu webu. Dnes už ale nestačí zavesiť článok na titulku svojho webu, za prvé, samotný web musí podporovať technológie na šírenie obsahu mimo svoj priestor a za druhé, na podporu obsahu nášho webu siahame aj po službách tretích strán.

A konečne sa dostávame k pointe článku: vieme o všetkých čitateľoch obsahu nášho webu? Tých priamo na webe nám zmeria štatistika webu. Čo ale meranie sprostredkujúcich riešení?

Poďme si zosumarizovať základné spôsoby šírenia nášho obsahu a jeho podpory (mimo komerčných a reklamných systémov):

  • Newsletter - základný a najstarší spôsob, každý odberateľ je oboznamovaný o novom obsahu alebo o zmenách a novinkách prostredníctvom e-mailu.
  • Syndikácia - poskytovanie obsahu prostredníctvom RSS alebo Atom kanálu.
  • Sociálne siete - buď na nich "zrkadlíte" obsah webu (odkazy naň) alebo vytvárate iný súvisiaci obsah ako podporu pre svoj web - typicky fan stránky na Facebook alebo Twitter (viem, máte aj osobné konta na týchto službách, ale to nie je predmetom tohto článku). 

Ako ich meriame?

  • Newsletter - jeho meranie je jednoznačné, každý odberateľ newslettra musí byť prihlásený k jeho odberu.
  • Syndikácia - tu pripadajú do úvahy dve riešenia. Ak obsah syndikujete prostredníctvom inej služby, napr. cez FeedBurner, štatistiky máte automaticky k dispozícii. Ak obsah syndikujete prostriedkami vlastného webu, k aspoň základnej štatistike sa môžete dopracovať analýzou logov webového serveru.
  • Sociálne siete - či už na fan stránkach Facebook alebo na Twitter, k dispozícii máte štatistiky svojich fanúšikov a odberateľov.

A kde máme tých duchov? V syndikácii sociálnych sietí - každá vaša fan stránka na Facebooku alebo vaše Twitter konto majú totiž aj svoj RSS kanál, o ktorom nevieme vôbec nič, nemáme ani tušenia, koľko ľudí tento kanál odoberá a využíva. Existujú ľudia, ktorí sa, napr. na Facebooku, nestávaju fanúšikmi stránok, aby sledovali ich obsah, stačí im pridružený RSS kanál. Netrápi vás, že v roku 2011 existuje cesta k nášmu obsahu, ktorý nemáme pod kontrolou? Možno sú to zanedbateľné čísla. A možno nie. A možno sa mýlim a niečo mi uniká, tak ma v komentároch poopravte :-)

Autor:

Kategórie:

 

Komentáre

Ján Žitniak's picture

Však ak je na facebook-u alebo twitter-i možnosť RSS, tak by to mal zvládnuť bod s názvom Syndikácia, či mýlim sa?

Peter Šlosar's picture

Pod bodom "syndikacia" je myslena syndikacia na vlastnom webe, domnievam sa, ze to je z textu jasne :-) Potom syndikacia obsahu suvisiacich kont na socialnych sietach je nemerana.

Ján Žitniak's picture

Ospravedlňujem sa, čítal som v rýchlosti...

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Komentáre sú moderované, čiže zverejnené budú až po schválení. Komentáre s invektívami voči autorovi, mimo tému, vulgárne, spamujúce, budú zmazané.