Rozlíšenie slovenských i českých vyhľadávačov pre nový asynchrónny merací kód Google Analytics
V decembri (no veď hej, trochu som zabudol) Google opäť priniesol nový, asynchrónny, merací kód pre službu Google Analytics, sľubujúc vyššiu rýchlosť načítania (meracieho kódu), rozšírené namerané údaje, vyššiu presnosť a odstránenie chýb merania vyplývajúcich z nekompletne načítaného meracieho kódu.
Ako obvykle, prinášam úpravu meracieho kódu pre rozlišovanie slovenských a českých vyhľadávačov.
Štandardný merací kód má tvar (za "UA-xxxxx-x" si dosaďte vlastné číslo konta):
<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-xxxxx-x']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>
Po úprave, potrebnej pre rozlišovanie Sk a Cz vyhľadávačov, vyzerá merací kód nasledovne:
<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-xxxxx-x']);
//-- CZ vyhladavace
_gaq.push(['_addOrganic', 'seznam', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'centrum.cz', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'jyxo', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'atlas.cz', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'zoohoo.cz', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'tiscali', 'query']);
_gaq.push(['_addOrganic', '1', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'volny', 'search']);
//-- SK vyhladavace
_gaq.push(['_addOrganic', 'zoznam', 's']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'atlas.sk', 'phrase']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'centrum.sk', 'phrase']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'szm', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'azet', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'zoohoo.sk', 'q']);
_gaq.push(['_addOrganic', 'surf.sk', 'kw']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>
Novému kódu sa venuje aj článok na Lupe.
Autor: Peter Šlosar
Komentáre
Zaujíma ma, či má zmena kódu vplyv na štatistiku ak ju prevediem počas dňa za behu ...
Nie je dovod
Nahodil som si tento kod,
uz par tyzdnov funguje
a - vobec mi neukazuje vyhladavanie azetu.
pritom stranka je navstevovana, takze niekde ukazovat musi
na druhej pozicii vo vyhladavacoh mi stale zostal "Search"
Dik za upozornenie, preveril som si na mnou spravovanych weboch, ale navstevnost z Azetu nie je na nich natolko vyznamna, aby sa z toho dalo usudzovat, ci ide o vypadky merania alebo "prirodzene" vypadky navstevnosti z daneho zdroja.
Definicia "organic" zdroja "azet.sk" je spravne, podla manualu, takze ak to naozaj nie je merane spravne, asi bude chyba vo vyhodnocovani samotnymi Google Analytics.
V kazdom pripade by si ale mal najst navstevnost z azet.sk aspon v "refferal", ak uz nie ako "organic", cize medzi navstevnostou z odkazujucich zdrojov.
Mne tiez neukazuje Azet.
Ani v search engines, ani v referraloch.
a pritom ide o velmi velku stranku
jedine ze by mali nejak divne implementovaby google custom search,
ze sa zaratava pod Google
Komentáre sú moderované, čiže zverejnené budú až po schválení. Komentáre s invektívami voči autorovi, mimo tému, vulgárne, spamujúce, budú zmazané.